DEN HELDER - Hierbij het maand overzicht van de voorstellingen en optredens bij het theater De Kampanje in Den Helder.

Zaterdag 1 december 2018 - 20.15 uur
Variopoolzaal
Jacqueline Govaert
Zo Zit Dat Dus Ook

Met haar nieuwe theatervoorstelling is Jacqueline weer wat volwassen jaren verder en heeft zij een prachtig nieuw album ‘Lighthearted Years’ op zak. Ze staat te popelen om terug op de theaterplanken te staan. “Opnieuw is er veel te vertellen over nieuwe songs, of over oude songs die ondertussen iets heel anders zijn gaan betekenen. Over het leven überhaupt, wat steeds zo verandert en waar ik wat van probeer te begrijpen door erover te schrijven.”

Vrijdag 7 december 2018 - 20.15 uur
Variopoolzaal
Bureau Sport met Frank Evenblij & Erik Dijkstra
Voor de sportliefhebber!

In 2017 waagden Frank en Erik de stap van tv naar theater en brachten hun geliefde ‘Bureau Sport’ op de planken. Ook in deze tweede voorstelling komen veel vertrouwde elementen terug: diepgravende interviews met topsporters in ‘de verhoorwagen’ en natuurlijk ‘meedoen met’. Ook komen dit keer de hoogte- én dieptepunten uit de sport-journalistieke loopbaan van Evenblij & Dijkstra voorbij. Een voorstelling met de mooiste verhalen uit de sport!

Vrijdag 7 december 2018 - 20.30 uur
KeyKegzaal
Anne-Marie Jung – Try Out

RAM

RAM. Dat is haar sterrenbeeld. Ze kan sowieso aardig doorrammen. Over van alles. Want ze is vriendelijk, maar ook vilein. Schattig, maar ook sarcastisch. Hilarisch, maar ook ‘horny’. Waardig, maar ook woedend. Relaxed, maar ook RAM! Een muzikale reis door het hoofd van Anne-Marie Jung. Ze gaat rammen tot ze erbij neervalt!

Zaterdag 8 december 2018 - 20.15 uur UITVERKOCHT
Variopoolzaal
Judeska in de TBS-kliniek
Huis van Asporaat


Na meerdere aanvaringen met de wet, persoonlijke beledigingen en fysieke aanvallen tegen vrijwel iedereen die ze tegenkomt, heeft de rechtbank besloten dat de brutale Judeska achter slot en grendel moet. In deze knotsgekke klucht moet zij noodgedwongen op zoek naar zichzelf door middel van creatieve therapieën, groepsgesprekken en agressietraining. Als er één ding is waar zij niet tegen kan, is het wel verteld worden wat ze moet doen. Jandino als zijn alter ego Judeska!

Zaterdag 8 december 2018 - 20.30 uur
Middenzaal
Vrijdag & Sandifort
Voorlopig voor Altijd


Martine: ‘Oh mijn hoofd… Heb ik nog rare dingen gedaan gister?
’Remko: ‘Nee hoor… je hebt alleen de Poelifinario geweigerd.’
Martine: ‘Doe normaal!’
Remko: ‘Geintje!’
Martine: ‘Lul! Oooh, ik wil helemaal niks vandaag.’
Remko: ‘Je moet wel lieffie, je hebt die Linda-shoot straks.’
Martine: ‘Oh shit nee!’
Remko: ‘Popje, heb jij mijn Mark Rutte pruik gezien?’
Martine: ‘Ruim die zooi dan een keer op, man!’
Remko: ‘Jahaaa.’ Martine: ‘Hij zit trouwens nog op je hoofd.’
Remko: ‘Joe.’‘

Er zijn maar weinig Nederlandse cabaretiers die met zoveel acteer- en zangtalent, energie en overtuigingskracht op het toneel staan’, aldus de Poelifnario-jury. Wij zijn het volledig met ze eens!

Zondag 9 december 2018 - 12.00 lunch &14.00 uur concert
KeyKegzaal
Klassiek Lunchconcert met Alexandra Shcherbakova


Alexandra Shcherbakova is een van de grootste talenten uit de Russische pianoschool. Tijdens dit concert brengt ze ‘We Once Lived Here’, de pianocyclus die Joey Roukens speciaal voor piano solo schreef. Van de ‘Entartete Musik’ van Paul Hermann en de raadselachtige poëzie van Aleksandr Skrjabin gaat de reis verder terug naar Liszt om uiteindelijk bij Beethovens stormachtige ‘Appasionata’ uit te komen. Een gedurfde keuze die alleen de grootste talenten aandurven.

Woensdag 12 december 2018 - 20.15 uur
Variopoolzaal
3JS
Acoustic Christmas 2018


Een intiem kerstconcert. Akoestisch. Gitaren, piano, basgitaar en vijf stemmen. De drie Nederlandse troubadours komen samen met pianist/toetsenman Nick Bult en bassist Wilbrand Meischke naar Den Helder. Klassieke kerstliedjes, maar ook bekende kerst-hits worden in een bijzonder akoestisch jasje gestoken, afgewisseld met mooie kerstverhalen die voor een lach en een traan zorgen. ‘Merry Xmas Everyone’!

Donderdag 13 december 2018 - 20.15 uur UITVERKOCHT
Variopoolzaal
Peter Pannekoek


Je kent hem van The Roast of Gordon en Giel Beelen, Dit Was Het Nieuws en de Wereld Draait Door.Slim. Gevaarlijk. Ontwapenend. Talentvol. Scherp. Deze stand-up comedian is klaar voor zijn nieuwe show!

Vrijdag 14 december 2018 - 20.15 uur
Variopoolzaal
Driving Miss Daisy
Met Anne Wil Blankers en Edwin Jonker


Wanneer Daisy Werthan, een 72-jarige Joodse weduwe uit Atlanta, haar auto total loss rijdt, besluit haar zoon Boolie dat ze nu te oud is om zelf te rijden. Hij huurt Hoke Coleburn in als haar chauffeur. Tot afgrijzen van zijn moeder die helemaal niet zit te wachten op iemand die niet alleen van geloof en afkomst anders is, maar ook van huidskleur. Haar zoon houdt echter voet bij stuk met als gevolg dat Miss Daisy en Hoke op elkaar zijn aangewezen. ‘Driving Miss Daisy’ is het hartverwarmende verhaal van een bijzondere vriendschap tussen de oudere weduwe en haar chauffeur. Samen proberen zij een weg te vinden tussen vooroordelen, racisme, en ouder worden. Voor het eerst in NL opgevoerd!

Vrijdag 14 december 2018 - 20.30 uur
Middenzaal
What a Wonderful Christmas
The Legends ft. Michael Varekamp en Sarah Fairfield


Stap in Santa’s arrenslee en geniet van ‘What a Wonderful Christmas!’ Als succesvol jazzmusicus moet je tenminste één keer in je leven een kerstplaat maken. Louis Armstrong schreef geschiedenis met ‘White Christmas’ maar ook Frank Sinatra, Nat King Cole en Ella Fitzgerald brachten prachtige diverse kerstalbums uit. Deze ouderwetse feel good muziek inspireerde The Legends o.l.v. trompettist, zanger en verteller Michael Varekamp en toetsenist Wiboud Burkens om een prachtige kerstvoorstelling te maken.

Zaterdag 15 december 2018 - 20.15 uur UITVERKOCHT
Variopoolzaal
Fred van Leer
Leer van Fred Live


Koekoek!! Op dit moment dé bekendste stylist van BN’ers. Voormalig coach van Hollands Next Top Model. Heeft een eigen YouTube-kanaal en duizenden volgers op FB en Instagram en een modeprogramma bij TLC. ‘Leer van Fred Live’ is echt een avond voor vrouwen. Moeders, dochters, zussen en vriendinnen, de handbalclub of het breiend collectief! Alles over ‘the do’s and dont’s’ qua kleding, tips en tricks. Fred van Leer luistert en geeft advies, of, zoals hij het zelf zegt: “Het feit dat je de jurk past, wil nog niet zeggen dat het je maat is.”

Zaterdag 15 december 2018 - 20.30 uur
Wegens succes verplaatst naar de Middenzaal
Jan Beuving
Rotatie


Een rotatie is een wiskundige draai. En dat is precies wat Jan Beuving doet: hij geeft een wiskundige draai aan dingen. Staat vierkant achter zijn woorden, lijnrecht tegenover wat krom is en denkt over veel vlakken diep na. Taal maakt pirouettes in zijn liedjes. De logica tolt in zijn zinnen. Voor zijn programma ‘Raaklijn’ ontving hij de Neerlands Hoop, dé prijs voor de cabaretier met het grootste toekomstperspectief.

Zondag 16 december 2018 – 14.30 uur
Middenzaal
Agent en Boef (3+)


Boef woont in de gevangenis bij Agent. Dat vindt Agent gezellig. Er is maar één probleem: soms ontsnapt Boef. Dan haalt hij boevenstreken uit. Kan Agent Boef ook dit keer weer vangen?

De prentenboeken met daarin de verhalen rondom het hilarische duo ‘Agent en Boef’ van Tjibbe Veldkamp en Kees de Boer zijn een groot succes en werden bekroond met de ‘Zilveren Griffel’. Slapstick, strakke timing, cartooneske beelden en meeslepende muziek zullen de voorstelling typeren. Na de voorstelling kun je Politiehond aaien of met Agent na kletsen. Wie durft er met Boef op de foto?!

Maandag 17 december 2018 - 20.15 uur UITVERKOCHT
Variopoolzaal
Racoon


Na hun recente bezoek in een tot de nok gevulde ‘Ziggo Dome’, zoekt Racoon, één van de meest succesvolle Nederlandse bands, dit najaar weer de kleine intieme theaterzalen op. Centraal tijdens deze theatertour staan de lange reeks hits van de band, denk aan ‘Love You More’, ‘No Mercy’, ‘Brick By Brick’ en hun Nederlandstalige single ‘Oceaan’. Ook spelen ze songs van hun nieuwste album ’Look Ahead And See The Distance’. Verheug je alvast op een mooie muzikale avond met Bart, Dennis, Paul, Manu en Maarten: de band Racoon.

Woensdag 19 december 2018 - 14.00 uur
Variopoolzaal
Senioren Kerstmiddag

Artiesten uit Den Helder en omgeving treden belangeloos op om senioren uit de regio een onvergetelijke middag te bezorgen. Onder het motto ‘herkennen en ontmoeten’ wordt een afwisselend en verrassend non-stop programma gepresenteerd, waarin muziek, dans en voordracht de belangrijkste ingrediënten zijn.Na afloop van het zaalprogramma kunt u in de foyer gezellig napraten onder muzikale verzorging van de formatie Always Late. Maakt u middagje uit compleet om na afloop lekker genieten van een speciaal seniorenmenu in Restaurant Stoom.

Vrijdag 21 december 2018 - 20.15 uur
Variopoolzaal
Kerstfeest in de Jordaan


Met Tante Leen (Mieke Stemerdink), Johnny Jordaan (Rob van de Meeberg) en Willy Alberti (Harry Slinger). In ‘Kerstfeest in de Jordaan’ blikken Tante Leen, Johnny Jordaan, en Willy Alberti vanuit de hemel met veel plezier terug op hun aardse bestaan en op de mooie en gezellige kerstdagen in de Jordaan. ‘Kerstfeest in de Jordaan’ is een onvervalste, ouderwetse kerstshow: een feest van herkenning!

Zaterdag 22 december 2018
20.00 uur inloop – start 20.30 uur
Stadshal
Pink Floyd Project XXL Staconcert
Met o.a. Durga McBroom en Erwin Nyhoff


Met Pink Floyd's eigen vocaliste Durga McBroom, kom je, aldus de vele fans, niet dichter bij de echte Pink Floyd. Het ‘Pink Floyd Project’ is Neerlands meest gewaardeerde ‘Pink Floyd tributeband’ én bestaat dit jaar tien jaar! Dit concert is een trip ‘down memory lane’; inclusief quadrafonisch zaalgeluid, audiosamples, lichtshow, spectaculaire lasereffecten, videoschermen met kunstzinnige visuals én ‘last but not least’, een muzikale uitvoering waaruit de liefde voor de muziek van één van ‘s werelds meest invloedrijke rockbands spreekt.

Zaterdag 22 december 2018 - 20.15 uur
Variopoolzaal
Opvliegers 4: Trossen Los!
Met Antje Monteiro, Anouk van Nes, Sandra Mattie en Joanne Telesford


Vriendinnen Lydia, Moniek, Joke en Shirley gaan op cruise! Ze hebben alleen allemaal moeite om hun problemen aan wal achter te laten. Joke denkt dat haar man vreemdgaat. Shirley begeeft zich na jaren getrouwd te zijn geweest, op de datingmarkt. Moniek wil na jaren van kinderboeken een boek schrijven voor volwassenen, maar vindt maar niet het juiste onderwerp. Lydia is verliefd, alleen is hij 25 jaar jonger. Kortom: een heerlijke vriendinnencomedy!

Zondag 23 december 2018 - 14.30 uur
Variopoolzaal
Het Zwanenmeer TIP VOOR DE KERSTVAKANTIE!

De Staatsopera van Tatarstan

Het Ballet van de Russische Staatsopera van Tatarstan brengt traditiegetrouw één van de grootste balletklassiekers: ‘Het Zwanenmeer’. Het ballet vertelt het beroemde liefdesverhaal van prins Siegfried en Odette, die door een boze tovenaar in een zwaan is veranderd. Marius Petipa en Lev Ivanov waren in topvorm toen zij de choreografie maakten op de ontroerende muziek van Tsjaikovski. Een betoverend sprookje voor jong en oud, een familievoorstelling bij uitstek en een goed begin van de kerstvakantie!

Donderdag 27 december 2018 - 14.30 uur
Middenzaal
Het Bos Draaft Door – speciale kersteditie (6+) TIP VOOR DE KERSTVAKANTIE!
Met o.a. Joep Onderdelinden (postbode Siemen uit ‘Zaai’)


Presentator Twan nodigt in zijn populaire talkshow ‘Het Bos Draaft Door’ (gebaseerd op ‘DWDD’) elke dag een aantal prominente dieren uit. Samen zoeken ze naar oplossingen voor hedendaagse problemen. We rennen als een kip zonder kop alle kanten op. Maar welke kant moeten we echt op? Hoe gaan we met elkaar om? Deze gevarieerde muzikale voorstelling begint in de studio, maar al snel komen we terecht in het hoofd van Twan en zien we hoe complex de mens eigenlijk in elkaar zit. Het bos draaft doorrrrrr! Aan tafel!