DEN HELDER - De golfjes verdwijnen, basaltblokken verschijnen: vanaf 1 januari heeft de gemeentelijke organisatie een nieuwe huisstijl. Dat werd ook een keer tijd. De oude huisstijl is inmiddels 17 jaar oud. Het logo met de blauwe en rode golven bijna 22 jaar. Maar de gemeentelijke organisatie is niet meer die van zoveel jaar geleden. Daar past dus ook een andere uitstraling bij.

Den Helder is een stad waar keihard wordt gewerkt. Inwoners, ondernemers, instellingen en de gemeente zetten samen de schouders eronder. Heel Nederland kan Den Helder opnieuw gaan ontdekken - en verrast weer op huis aan gaan. Burgemeester en wethouders willen de stad, de mooie dingen die hier gebeuren krachtiger en positiever voor het voetlicht brengen. Die nieuwe identiteit moeten we ook uitstralen, zo vindt het college, onder meer door middel van een nieuwe, herkenbare en moderne huisstijl voor de gemeentelijke organisatie.

Steun
We hebben met eigen medewerkers, mensen van andere organisaties en bedrijven in onze stad gewerkt aan de basis. Er zit dan ook een gedegen, gezamenlijke visie achter. Bureau Raadhuis uit Alkmaar heeft die verder creatief uitgewerkt in een eigentijdse, herkenbare vormgeving. De uitstraling van onze organisatie is weer in lijn met wie en wat we zijn. Benieuwd naar het idee er achter? Voor een snelle, eerste indruk kunt u de videographic op YouTube bekijken. Dit filmpje vindt u door op ‘gemeente Den Helder nieuwe huisstijl’ te zoeken.

De maand december gebruiken we voor het omzetten van onze uitingen, zodat we het nieuwe jaar in gaan met een frisse, nieuwe look.