DEN HELDER - Sinds enige tijd mogen gemeenten reisdocumenten aan huis of op het werk bezorgen. Ook in Den Helder hebben we dat nu mogelijk gemaakt. U kunt vanaf 1 oktober uw nieuwe paspoort of identiteitskaart laten bezorgen. Dat kan waar en wanneer het u uitkomt. Als u hiervoor kiest, betaalt u daarvoor € 13,70.

Het is dus mogelijk om uw nieuwe paspoort/identiteitskaart thuis of op het werk te laten bezorgen. Als u het maar persoonlijk in ontvangst neemt. Bezorging gebeurt in heel Nederland (excl. de waddeneilanden). U kunt zelf een tijdvenster en dag kiezen. Op zondag wordt niet bezorgd. Het bij u aan huis of op het werk brengen van reisdocumenten mag niet zomaar elk bedrijf doen. Wij schakelen daarvoor de AMP Groep in, zij zijn hiervoor gecertificeerd. Het aanvragen van een reisdocument verandert niet. Dat doet u gewoon in het stadhuis aan de Drs. F. Bijlweg. U kunt hiervoor eerst een afspraak maken via onze website www.denhelder.nl

Het bezorgen van uw identiteitsbewijs in 5 stappen:
- U krijgt binnen 5 werkdagen een e-mail en sms zodra het identiteitsbewijs gereed is.
- U logt in op mijnafspraak.nl en kiest waar en wanneer u het identiteitsbewijs bezorgd wilt hebben.
- Op de dag van bezorging ziet u op mijnafspraak.nl een foto van de medewerker die bij u langskomt.
- De medewerker controleert bij aankomst uw identiteit aan de hand van het nieuwe document en overhandigt u het identiteitsbewijs.
- Indien van toepassing neemt de medewerker het oude identiteitsbewijs in en maakt dit in uw bijzijn ongeldig.

Heeft u geen e-mail of internet? Dan hoeft u niets te doen. U wordt binnen vijf werkdagen gebeld om een afspraak te maken.